Sayfalar

23 Temmuz 2014 Çarşamba

AMA!

Düne kadar aldığım mimlerin taslakların hazırlıyordum. Üzerinde çalışıyordum yazılarımın. Dedim ki bugün de girmeyeyim internete. Bu günlük de günümü kitaba ayırayım dedim. Kitap okuyamadım. Annemle dışarı çıktık. Tabi hava sıcak ben de oruçluyum. Eve gelir gelmez "Ben yatıyorum" dedim anneme. Yan komşunun haylaz çocukları hemen yatağımın dibindeki odada tepsiyi davul yapmışlar ona vuruyorlar. Tabi uyandım. Telefon çalmış Minik Çılgın aramış. Geri aradım onu. Tercihlerin açıklandığını söyledi. Bu yıl sık sık uğradığım o siteye girdim yine. Zaten bir şey beklemiyordum çünkü -yorumlarda denk geldiyseniz bilirsiniz- çok çok çok ütopik tercihler yapmıştım yani bu seneyi gözden çıkarmıştım zaten. Dediğim gibi bir beklenti içinde değildim.ama...
İşte o ama...
Sonuç: Bir yükseköğretim programına yerleşemediniz.

Biliyordum zaten diyorum tekrar tekrar. Eğer tutabilecek yerleri yazsaydım zaten yerleşirdim diyorum. Bir sürü mühendislik tutuyor diyorum hem de Ankara'da diyorum. Ama ben daha iyisini yapabilirim. O yüzden çıkardım aklımdan bir seneyi diyorum. Sonra diyorum ki biraz daha çalışsaydın istediğin yere yerleşirdin. Biraz daha çalışsaydın bu sonucu hak etmediğini düşünmezdin diyorum. ve söz bitiveriyor.
Sanki birisi akciğerlerime baskı yapıyormuş gibi rahat nefes alamıyorum. Bir sene daha diyorum kendime bir sene daha. ama. işte ama. 
Hani o yıl içinde kurduğumuz tablo gerçek oldu. Hani şu kazanamazsak?" yada "istediğimiz yer olmazsa yine de tercih yapar mıyız?" sorularının karşısında gözümüzde büyüyen o korkunç tablo. Ama biz dedik ki ya da ben dedim ki "tercih yaparım ya bir sene daha kim uğraşacak". Sonuç: gözden çıkartılmış bir sene, ütopik tercihler, okulun gurur tablosunda olmayan bir isim ve kimilerine göre lise mezunu kimilerine göre vasıfsız bir ben.
O yerleşemdinizle biten yazı içimi bu kadar acıtmamalıydı. 
Dersandedeki hocamız bir sene daha kaldığımızda neler beklediğini anlatmıştı hala kulağımda çınlıyor: Bir sene vasıfsızsınız. Bir sene boyunca tekrar aynı sınavları göreceksiniz. Bir sene boyunca otobüse metroya indirimli değil de tam kartla bineceksiniz. Çünkü siz öğrenci değilsiniz artık. Bir sene potansiyel gelin/damat adayısınız. Herkes gözünüze kazanamadı diye bakacak.....
Aklıma geliyor anlatışı o zamanlar tam bir felaket gibi geliyordu ama şimdi bu hazırlanmış klasik bir senaryo ve ben de baş rolüm.
En yakın zamanda tekrar çalışmaya başlayacağım ama bu sefer sayısaldan değil. Biyoloji istesem de laboratuvar ortamında çalışmak istesem de bir sene daha o dersleri çekemem. eşit ağırlıkdan gireceğim seneye. 
Ve inşallah artık olur. 
Olsun lütfen bu son çünkü.

10 yorum:

  1. Bende geç girdim üniversiteye. Bir sene mezun kaldım. Başlarda kötü görünüyor hani öyle hissediyorsun ama kazandıktan sonra geçiyor her şey. Hakkında hayırlısını istiyorum. Ben hiç hayal etmediğim bir bölümü okuyorum şu an. Her şey mezun senemde oldu yani. Burası nasipmiş dedim. İnsanın fikirleri çabuk değişiyor. Hele de konu gelecekse. O yüzden dert etme ve çalış. Başaracağına eminim. :)

    YanıtlaSil
  2. Öncelikle yorumun için gerçekten çok teşekkür ederim.
    Şu anda gerçekten de her şey felaket gibi geliyor. Haklısın yıl içinde yapamam dediğim şeyi yapıp seneye hazırlanmaya karar verdim. kaldı ki açıkta da kalabileceğim bir derecem yoktu yani yılın başında tahmin ettiğim dereceydi. hatta diyordum ki 4 yıl fizik kimya biyolojiyle uğraştım MFden başka tercih yapmam diyordum. şimdi TMden hazırlanmaya karar verdim. dediğin gibi fikirler ve kararlar değişiyor. bakalım daha neler değişecek hayatımda. İnşallah hayırlısı olur herkes için. Şu günlerde canım sıkkın da haklısın bunu üzerimden atıp çalışmaya başlamalıyım.
    Teşekkür ederim yorumun için gerçekten keyfimi yerine getrdi belki de bunları duymaya ihtiyacım vardı teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  3. Bunu bin defa söyledim ama bu benim de ikinci senemdi. Sınav sonuçlarının açıklandığı gün ben de kötü olmuştum evet ama sen hocanın söylediklerini hatırlayıp daha da üzme kendini çünkü akışına bırakırsan çook çabuk normal oluyor her şey :) Sen de farkındasın zaten sen kazanamadın değil sadece istediğin bölüm için bir sene daha bekliyorsun ki istediğin yeri kazanırsan bunu önemsemezsin bile :) Hatta ben bir sene bekledim yine istediğim bir bölüm kazanamadım ama ben her zaman bizim için en hayırlı olan şeyi yaşadığımıza inanırım :)
    Ayrıca ikinci sene her şeyin daha bir farkında oluyor insan daha ciddiye alıyor çalışmayı ben de sayısalcıydım ama sonra TM'den hazırlandım biliyor musun okul yokken cidden daha kolay ben adam gibi çalışamadığıma pişmanım senin normal bir çalışmayla güzel bir hukuk kazanacağına eminim, tekrar fightying ^^ Hatta ben de çalışacağım bırakmayacağım gelecek sene puanım kırılacak olmasına rağmen tekrar gireceğim :) Yalnız değilsin yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şeyin farkındayım evet ama işte senin de dediğin gibi insan biraz kötü oluyor. Hem de "ben de yapabilirdim" dedikten sonra "neden yapmadın o zaman" diye bir ses duyuyor içinden işte o zaten kötü yapan. Ben mezuna kalma fikrine galiba lys yaklaşırken kapıldım ve bu da farkına varmadan benim çalışma tempomu düşürdü galiba. Ama dediğin gibi zaten hakkımızda hayırlı olan neyse onu yaşıyoruz. İnşallah seneye kendime olan güvenimi kaybedip de daha kötü yapmam ama şimdilik güvenim tam-galiba-.
      Yorumun ve desteğin için çok teşekkür ederim. Ben de sana inanıyorum seneye o kırılacak olan puanı bile telefi edeceksin sen. Hepimize fightying! ^_^

      Sil
  4. Haha buraya geliş sebebimi unuttum bu arada sen diğer mimi yapmadan bir tane daha mimledim ben seni bu daha eğlenceli :) Pasını at diye art arda mimliyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya ben o mimi dün abimin telefonundan girdiğimde gördüm ama yorum yazamadım ya telefon bir tuhaflaştı takıldı falan :) teşekkür ederim sıkıntı yok mim yazmayı seviyorum hele de böyle güzel mimleri :)

      Sil
  5. Sevgili pofuduğum, çingum... Benim de arkadaşım var seninle aynı durumda ve onunla da tercihlerin açıklandığı gün konuştuk. O 30 tercihine de diş yazmış ve seninle aynı şeyleri söyledi. Bence bu kadar umutsuz konuştuğuna bakma rehberlikçinin, mezuna kalmak bence o kadar ütopik bir şey değil. Bak sana şunu söylemek istiyorum, ikinci dönem arkadaşlarımın dolduruşuna gelip (yaklaşık 20 kişiydik) açık öğretime geçtim. Mezuniyet zamanında çok pişmanlığını yaşadım ama demek istediğim bu değil. İkinci dönemin başıydı ve açık öğretime geçmeden önce dersaneye gitmiyordum, canım gitmek istememişti. Sonra boşlukta kalıp dersaneye yazılmaya karar verdim ve gidip mezun grubuna yazıldım. O insanların çabalarını, gözlerindeki ışığı hatırlıyorum pofuduk. Yaparsın, onlar da yaptı sen de yaparsın. Ben hep üzülüyordum kimyada filan "ben anlamıyorum bu konuları" diye bana yardım ediyorlardı. Bir sene fazladan kalınca konular oturuyormuş bir de, hep bunu diyorlardı. Sizin hocalar kalmayın diyormuş ya mezunlarda da herkes bana kal ilk sene hiçbir şey olmuyor diyordu!! Vasıfsızmışsın da potansiyel gelinmişsin de.. Bunlar hiç kafaya takacağın şeyler değil! Ben de açık öğretime geçtim diye sağlık sigortam filan kesildi mesela.. Ailen seni hemen evlendirme derdine de girecek değil. Daha kaç yaşındayız biz? Yapma etme. Hem bak dersanede yirmiye yakın mezun sınıfı vardı, hiçbiri de şimdiki halinden pişman değil. Benim bulunduğum sınıfta 3. senesine girenler vardı. Adamlar artık akrabalarla ilişkiyi kesmiş, kim ne derse desin bir tarafıma kadar diyorlar. YGS'den sonra herkes 10binlerdeydi 20binlerdeydi.. Bir ben 50bindim işte. Ve bu adamlar geçen yıl 70binde 80binde olanlar. Eğer temponu yüksek tutarsan yapılmayacak şey değil. Sana önerim sayısal sınıfa yazılman. YGS için faydası olur. Bizim mezun sınıfındaki kız YGS'den sonra eşit ağırlık sınıfına geçti mesela. YGS'de feni baya iyiydi ve kız 15binde filandı. Bir de Biyoloji istiyorsan onu yaz canım eşit ağırlık dersleri fen derslerine oranla daha kolay görünebilir ama o kadar eser ezberlemek de zahmetli bir iş, sevmiyorsan çekilmez bence. Her ne olursa olsun ben senin iyi yerlerde bulunacağından eminim! Kendine güven ve çevrene kulaklarını tıka. Ağzı olan konuşuyor, hiçbirine aldırış etmeyeceksin. Bana da Kıbrıs'ın fizyoterapisini burslu yazdım diye neler neler diyorlar bir "embesillerle mi okuyacaksın" "ayyy keşke mimarlık yazsaydığğğn" diyen akrabalar eksikti, onu da duydum. Boşvereceksin bazen, tıka kulaklarını bak keyfine. Sen yaparsın!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci sene her şey oturacaktır evet sonuçta bir sene boyunca tekrar gördük tüm lisenin konularını bir de tekrar çalışınca iyice pekişecektir. ben de öyle düşünüyorum. işte bizim hocalar baya bir aman yapmayın etmeyim sakın ha bırakmayın seneye modunda oldukları için gözüm korktu açıkçası. başkalarını çok kafama takmazdım bu seneye kadar ama bu konuda baya bir taktım galiba. herkes farklı bir şey söylüyor ama anladım yani hepsi de kendi doğrularını söylüyor. yapacak bir şey yok ya onlar susacak-ki bu imkansız- ya da senin dediğin gibi kulaklara bir tıpa lazım.
      Eşit ağırlık derslerini seviyorum hatta benim sözel yanım daha baskındır. bu yüzden güvenim var biraz da ama seneye tekrar sayısaldan girersem eğer o kadar güvenmeyebilirim kendime. ama evet tabi ki de aklımda hala biyoloji var ve laboratuvar ortamında çalışmak ya da bu konuda yükselmek içimde ukde kalacak biliyorum. Ama hayırlısı olsun diyorum sözelde kendime güveniyorum ezber konusu tabi zaten sıkıntılı ama yaparım herhalde artık olmadı tsden tercih yapıp tarih seçerim diğer bir hayalimi gerçekleştiririm :)
      çok karışığım değil mi :)
      Yorumun ve desteğin için de ayrıca teşekkür ederim. hepimiz için en hayırlısı neyse o olsun çingum :)

      Sil
    2. bir de YGSden önce sayısal grubunda olmak çok mantıklıymış çünkü kendi dershanemden biliyorum sözel grubuna YGSden önce fizik kimya biyoloji çok az verilmişti ve hiç de faydalı olmamış arkadaşımın dediğine göre. tavsiye için de teşekkürler :))

      Sil